تجهیزات پزشکی, سلامتی

فواید روغن بابونه برای پوست

فواید روغن بابونه برای پوست

اسانس ها عصاره های غلیظی هستند که از گیاهان به دست می آیند. آنها به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود بسیار محبوب شده اند. اسانس بابونه تحقیقات محکمی در پشت خود دارد. در طول سال ها، اغلب برای انواع بیماری ها و شرایط استفاده شده است. این مقاله به فواید روغن بابونه برای پوست و نحوه استفاده ایمن از آن نگاهی دقیق خواهد انداخت.

تفاوت بین بابونه رومی و آلمانی چیست؟

روغن بابونه از گیاه بابونه به دست می آید. در واقع، بابونه در واقع مربوط به بابونه است. روغن بابونه از گل های این گیاه تهیه می شود.

دو نوع مختلف از بابونه وجود دارد که ممکن است با آنها برخورد کنید:

بابونه رومی (Chamaemelum nobile یا Anthemis nobilis)

بابونه آلمانی (Matricaria recutita یا Chamomilla recutita)

این دو گیاه از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند. علاوه بر این، ترکیب شیمیایی مواد فعال آنها کمی متفاوت است. تحقیقات روی هر دو سویه انجام شده است. ماده فعالی که بیش از همه مورد تحقیق قرار گرفته است کامازولن است و در بابونه آلمانی بیشتر است.

انگلمن می گوید همچنین سه ترکیب شیمیایی اصلی وجود دارد که به بابونه فواید پوست و سلامتی می دهد:

  • شامازولن
  • ماتریسین
  • بیزابولول

یکی دیگر از موادی که ممکن است روی برچسب های مراقبت از پوست ببینید، بابونه آبی است که در واقع روغن بابونه آلمانی استخراج شده است.

شامازولن را در خود گل تازه پیدا نخواهید کرد، زیرا در طی فرآیند تقطیر تشکیل شده است. رنگ روغن بر اساس میزان کامازولن موجود و نحوه استخراج آن است.

برنزه آبی یک گیاه مرتبط است، اما دقیقاً مشابه بابونه آبی نیست.

در حالی که می توانید روغن بابونه آلمانی زرد و سبز را پیدا کنید، روغن بابونه آبی دارای غلظت قابل توجهی بالاتر از شامازولن است.

 

فواید موثر روغن بابونه برای پوست

روغن بابونه جدا از فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، یک اکسیر معجزه آسا برای پوست شماست. عطر متمایز و خواص تسکین دهنده آن باعث می شود که روغن بابونه از سایر روغن های ضروری متمایز شود.

روغن بابونه علاوه بر تسکین دهنده اضطراب و التیام زخم ها و زخم ها، فواید پوستی نیز دارد. از درمان آکنه و اسکار آکنه گرفته تا مرطوب کردن پوست و ایجاد رنگ یکنواخت پوست، استفاده موضعی از روغن بابونه می تواند برای سلامت پوست شما معجزه کند.

 

در اینجا تمام فواید پوستی روغن بابونه که باید بدانید آورده شده است:

التیام زخم

اسانس‌های استخراج شده از بابونه دارای خواص ضد میکروبی برای محافظت در برابر انواع خاصی از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها هستند.

مطالعه‌ای در سال 2018 بر روی موش‌ها نشان داد که پماد با عصاره بابونه رومی در مقایسه با پماد تتراسایکلین و دارونما، به طور قابل‌توجهی فعالیت ضد باکتریایی و التیام بخشی زخم عفونی را بهبود می‌بخشد.

در واقع، کمیسیون E آلمان، گروهی از دانشمندان، پزشکان، فارماکولوژیست ها و سم شناسان که تعیین می کنند آیا داروها برای استفاده در آلمان بی خطر هستند یا خیر، استفاده از بابونه را برای بیماری های پوستی باکتریایی تایید کردند.

تسکین دهنده پوست های حساس

به نظر می رسد خواص ضد التهابی و درمانی بابونه برای انواع پوست های حساس تسکین دهنده است.

انگلمن می‌گوید: «بیسوپرولول، کامازولن و آپیژنین سه ترکیبی هستند که در بابونه یافت می‌شوند و فواید تسکین‌دهنده و شفابخشی به آن می‌دهند که برای پوست‌های حساس بسیار عالی است».

برخی تحقیقات روی حیوانات نشان می‌دهد که کرم‌های پوستی حاوی بابونه حتی ممکن است برای افرادی که دارای بیماری‌های پوستی مانند اگزما هستند، مفید باشد. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که استفاده از روغن بابونه آلمانی روی پوست موش ها به طور موثر نشانگرهای آلرژی را کاهش می دهد.

با آکنه و اگزما مبارزه می کند

اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما هستید، روغن بابونه می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. روغن بابونه سرشار از خواص ضد التهابی است و می تواند التهاب و قرمزی پوست را درمان کند. مخلوط روغن بابونه با روغن گل مغربی در واقع می تواند یک درمان عالی برای آکنه باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی ناحیه آسیب دیده مالیده و بگذارید یک شب بماند. برای نتایج موثر این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

اسکار آکنه را درمان می کند

چه چیزی بدتر از آکنه است؟ زخم های مزاحم و سرسختی که از خود به جا می گذارد. این زخم ها گاهی اوقات ممکن است روزها طول بکشد تا محو شوند. اما به لطف روغن بابونه و خواص درمانی آن، می توانید اسکار آکنه را سریعتر از حد معمول درمان کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سه تا چهار قطره روغن بابونه را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و روی نواحی آسیب دیده بمالید. این ترکیب نه تنها پوست شما را آبرسانی می کند، بلکه پوست شما را درخشان می کند.

سوزش پوست را از بین می برد

اگر حساسیت های پوستی دارید که منجر به خارش بیش از حد و تحریک پوست می شود، خوشحال خواهید شد که بدانید روغن بابونه می تواند به کمک شما بیاید. همچنین، اگر پوست خود را در زیر نور خورشید سوخته‌اید یا در سرتاسر پوستتان راش دارید، می‌توانید از روغن بابونه برای درمان آن استفاده کنید. به سادگی چند قطره از این روغن ضروری را به حمام خود اضافه کنید یا از کمپرس سرد برای نتایج سریعتر استفاده کنید.

 

رنگ پوست را یکدست می کند

هایپرپیگمانتاسیون و روشن شدن پوست

هایپرپیگمانتاسیون زمانی است که به دلیل تولید بیش از حد هورمون ملانین، نواحی پوست تیره تر از پوست اطراف است. قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و سایر عوامل محیطی می تواند باعث تغییر رنگ پوست و در نهایت منجر به هایپرپیگمانتاسیون شود .معمولاً در اثر آسیب یا التهاب پوست ایجاد می‌شود و معمولاً با آسیب آفتاب، آکنه یا تغییرات هورمونی در دوران بارداری مرتبط است.

محصولات روشن کننده پوست با بابونه که هایپرپیگمانتاسیون را درمان می کنند ممکن است کمک کنند.

انگلمن می‌گوید: بابونه دارای خواص قابض و روشن‌کننده است که علاوه بر سفت کردن منافذ و نرم کردن پوست، می‌تواند در صورت استفاده منظم، جای زخم‌های آکنه و هایپرپیگمانتاسیون را محو کند.

استفاده منظم از روغن بابونه می تواند به رنگ پوست شما کمک کند. خواص تقویتی روغن بابونه باعث ترمیم و بازسازی پوست شده و باعث شادابی و جوانی آن می شود.

پوست را مرطوب می کند

خواص تسکین دهنده روغن بابونه آن را به یک ماده فوق العاده برای درمان پوست های خشک و خشک تبدیل کرده است. اگر هوای سرد و زمستانی پوست شما را خشک و کم آب می کند، پیشنهاد می کنیم از روغن بابونه استفاده کنید. مخلوطی از روغن بابونه و هر روغن حاملی مانند روغن نارگیل یا بادام، می‌تواند در تغذیه و مرطوب کردن پوست شما شگفت‌انگیز باشد و آن را درخشان کند.

 

نحوه استفاده از آن

سه راه برای اضافه کردن بابونه به روتین مراقبت از پوست وجود دارد:

  • عصاره بابونه
  • روغن بابونه
  • چای بابونه

بهترین گزینه استفاده از محصولی برای مراقبت از پوست است که دارای عصاره بابونه یا روغن بابونه است که حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی قوی شامازولن است.

اگر نگران آکنه یا هیپرپیگمانتاسیون هستید، انگلمن توصیه می‌کند از لایه‌بردار یا سرمی حاوی بابونه استفاده کنید.

او می گوید: “این می تواند به کاهش لکه های ناخواسته کمک کند و در عین حال پوست را تسکین دهد.”

لایه‌بردار مایع 2% BHA یا لایه‌بردار 1 دقیقه‌ای و مرحله‌ای لایه‌بردار پوستی M-61 PowerGlow را امتحان کنید.

اگر پوست خشک، قرمز یا تحریک شده دارید، یک مرطوب کننده با بابونه می تواند به تسکین و کاهش قرمزی و التهاب کمک کند.

روغن صورت Aspen Kay Naturals Glow، لوسیون Beplain بابونه با pH متعادل یا مرطوب کننده روز بابونه آبی Evanhealy را امتحان کنید.

بابونه را می‌توانید تقریباً در هر نوع محصول مراقبت از پوست، از جمله اسپری‌های صورت، روغن‌ها، سرم‌ها، لوسیون‌ها و لایه‌بردارها پیدا کنید.

 

بنوشش

نوشیدن چای بابونه با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی تسکین‌دهنده‌اش می‌تواند به تقویت سلامت پوست شما از درون کمک کند.

می‌تواند با روشن‌کردن پوست، کاهش جوش‌های آکنه و محو کردن لکه‌های تیره، حمایت کند. با این حال، شما احتمالا هنوز به درمان های موضعی هدفمند نیاز دارید تا واقعاً نتایج را ببینید.

دستور العمل های DIY

به دنبال گزینه DIY هستید؟ این دستور العمل های مراقبت از پوست بابونه را در خانه امتحان کنید.

 

ماسک صورت شفابخش

عناصر

  • 1 عدد چای کیسه ای بابونه
  • 1 قاشق غذاخوری. آلوئه ورا
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • آب گرم

طرز تهیه

  • چای کیسه ای و آب داغ را به یک فنجان اضافه کنید و بگذارید دم بکشد.
  • آلوئه ورا و عسل را به یک کاسه اضافه کنید.
  • در حالی که هنوز گرم است، قاشق های چای را به کاسه اضافه کنید تا به قوام خمیری برسید.
  • ماسک را روی پوست تمیز و خشک خود پخش کنید.
  • بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.
  • با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نوزده =