تجهیزات مصرفی پزشکی, سلامتی

فواید روغن نارگیل برای مو

 فواید روغن نارگیل برای مو

در این مقاله می خواهیم به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو بپردازیم:

آیا روغن نارگیل می تواند به رشد مو کمک کند؟

روغن نارگیل یک روغن چرب است که از نارگیل خام یا خشک تهیه می شود. در دمای اتاق شبیه کره جامد و سفید به نظر می رسد و با حرارت دادن ذوب می شود.

این روغن طبیعی به طور سنتی به عنوان غذا، برای پخت و پز و به عنوان یک درمان مو و زیبایی استفاده می شود.

تحقیقات پزشکی زیادی در مورد مزایای سلامتی روغن نارگیل برای بدن، پوست و مو وجود دارد. برخی از افراد از روغن نارگیل برای مو و پوست سر خود استفاده می کنند زیرا معتقدند که این روغن به رشد سریع مو کمک می کند.

ما بررسی خواهیم کرد که آیا این واقعاً مؤثر است یا خیر.

فواید روغن نارگیل و مو

هنوز تحقیقی در مورد اینکه آیا روغن نارگیل می‌تواند موهای شما را سریع‌تر رشد کند، انجام نشده است. با این حال، روغن نارگیل می تواند به بهبود سلامت مو و پوست سر کمک کند. این ممکن است باعث شود موها سریعتر رشد کنند.

 

با عفونت های قارچی مبارزه می کند

موهای سالم از ریشه شروع می شود. سالم نگه داشتن پوست سر ممکن است به رشد بهتر موهای شما کمک کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی اخیر نشان داد که روغن نارگیل به خلاص شدن از شر برخی از انواع عفونت های قارچی کمک می کند.

روغن نارگیل ممکن است به درمان یا جلوگیری از شوره سر و سایر قارچ های پوست سر کمک کند. تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا روغن نارگیل فواید سلامتی مشابهی برای پوست و پوست سر دارد یا خیر.

 

سوزش را آرام می کند

روغن نارگیل یک چربی اشباع شده طبیعی است. محتوای چربی بالای موجود در آن ممکن است به کاهش تحریک، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر کمک کند. چربی موجود در روغن نارگیل همچنین می تواند به حفظ رطوبت مو کمک کند.

 

قسمت های شکاف خورده را درمان می کند

یک بررسی در سال 2015 اشاره کرد که روغن نارگیل بهتر از روغن معدنی و سایر انواع روغن ها جذب رشته های مو می شود. این ممکن است به جلوگیری از شکستن مو و شکافتن انتهای مو کمک کند.

به همین دلیل، هنگامی که به طور منظم از روغن نارگیل روی موهای خود استفاده می کنید، ممکن است نیاز به اصلاح کمتری داشته باشید. این ممکن است باعث شود که به نظر برسد موهای شما بلندتر و سریعتر رشد می کنند.

بررسی دیگری در مورد استفاده از روغن نارگیل در هند نشان داد که این روغن ممکن است به کاهش ریزش پروتئین در مو کمک کند. این کار از خشکی، شکننده شدن یا شکستن موها جلوگیری می کند. محققان خاطرنشان کردند که در هند از روغن نارگیل هم به عنوان ماسک مو قبل از دوش گرفتن و هم به عنوان نرم کننده پس از دوش گرفتن استفاده می شود.

 

از آسیب گرما محافظت می کند

استفاده از مقدار کمی روغن نارگیل بر روی موهای مرطوب قبل از خشک کردن یا استفاده از حالت دهنده حرارتی ممکن است از موها در برابر آسیب آب و گرما محافظت کند.

خستگی هیگرال زمانی اتفاق می افتد که موها در اثر آب زیاد متورم شوند. تورم بیش از حد می تواند به مو آسیب برساند یا باعث شکستن آن شود. این می تواند به مرور زمان موها را خشک و ضعیف تر کند.

 

سایر مزایای ادعا شده

  • تا 30 درصد از کالری روزانه شما باید از چربی های سالم تامین شود. می توانید روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از آن در آشپزی خود استفاده کنید.
  • خوردن روغن نارگیل ممکن است موهایی سالم‌تر به شما بدهد. ممکن است متوجه تفاوت شوید به خصوص اگر چربی های طبیعی و سایر مواد مغذی کافی را در رژیم غذایی خود دریافت نکنید.
  • استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو و پوست سر نیز ممکن است به از بین بردن شپش مو و تخم شپش کمک کند.

 

معایب

  • مانند روغن های دیگر، روغن نارگیل نیز می تواند باعث ایجاد احساس چربی در مو و پوست شما شود. می تواند منافذ پوست و پوست سر را مسدود کند. این می تواند منجر به آکنه یا سایر تحریکات پوستی شود.
  • از مصرف بیش از حد روغن نارگیل روی مو و پوست سر خودداری کنید. اگر از آن به عنوان یک ماسک حالت دهنده عمیق مو استفاده می کنید، مطمئن شوید که روغن نارگیل را کاملاً بشویید.
  • فقط مقدار کمی را روی موهای خود به عنوان درمان ترک استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از آن

روغن نارگیل را می توان به تنهایی یا ترکیب با مواد دیگر برای ساخت ماسک درمان مو و پوست سر استفاده کرد. به این صورت که :

 

  • مقدار کمی روغن نارگیل را در یک کاسه بریزید.
  • روغن نارگیل را حدود 30 ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  • بررسی کنید که آیا روغن نارگیل نرم است اما کاملا مایع نیست.
  • دمای روغن نارگیل را بررسی کنید. باید گرم باشد اما داغ نباشد.
  • با انگشتان خود روغن نارگیل را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. آن را از ریشه تا نوک موهای خود بمالید.
  • موهای خود را در یک کش قرار دهید و با یک حوله بپوشانید.
  • بگذارید 30 دقیقه تا چند ساعت بماند.
  • روغن نارگیل را با دقت با شامپوی معمولی خود بشویید.

 

شما همچنین می توانید مواد طبیعی و سالم دیگری را به ماسک موی روغن نارگیل خود اضافه کنید، از جمله:

 

  • ژل آلوئه ورا
  • یک تخم مرغ کامل یا سفیده تخم مرغ
  • آووکادو
  • روغن آرگان
  • روغن زیتون

 

راه های دیگر برای کمک به رشد مو

ریزش مو و نازک شدن مو ممکن است به دلیل سطوح پایین برخی از ویتامین ها و مواد معدنی باشد. یک مطالعه نشان داد که 38 درصد از زنان مبتلا به ریزش مو دارای سطوح پایین ویتامین بیوتین بودند. این ماده مغذی ویتامین B-7 نیز نامیده می شود.

سایر مواد مغذی و مواد معدنی که ممکن است در رشد مو نقش داشته باشند عبارتند از:

 

  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • ویتامین دی
  • اهن

 

نتیجه نهایی

روغن نارگیل ممکن است فواید متعددی برای مو و پوست سر شما داشته باشد. استفاده از آن به عنوان ماسک مو و درمان ترک در مو ممکن است به مرطوب کردن و مهر و موم کردن مو کمک کند. این می تواند به جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر و شوره سر و همچنین از دو شاخه شدن و شکستن مو کمک کند.

به این دلایل، روغن نارگیل ممکن است موهای شما را درخشان‌تر، قوی‌تر و بلندتر نشان دهد. با این حال، هنوز شواهدی وجود ندارد که روغن نارگیل بتواند موهای شما را سریعتر یا بلندتر کند.

 

روغن کرچک و روغن نارگیل برای مو

بسیاری هم روغن کرچک و هم روغن نارگیل را به عنوان درمان های خانگی برای موهای خشک تایید می کنند. گفته می شود روغن نارگیل به عنوان یک حالت دهنده عمل می کند، در حالی که روغن کرچک یک داروی عامیانه است که گفته می شود رشد مو را تقویت می کند.

بنابراین، چرا سعی نکنید از آنها برای موهای نرم و با رشد سریع استفاده کنید؟

اگر می خواهید از هر دوی آنها به طور همزمان استفاده کنید، این چیزی است که باید بدانید

چرا روغن کرچک و روغن نارگیل با هم کار می کنند؟

هم روغن کرچک و هم روغن نارگیل به عنوان مواد معجزه آسا برای موهای خشک معرفی می شوند. اسیدهای چرب موجود در هر دو به رشد مو کمک می کنند.

روغن نارگیل به راحتی جذب مو می شود، به این معنی که مو می تواند اسیدهای چرب خود را بهتر جذب کند.

وقتی صحبت از روغن کرچک می شود، تحقیقات علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد این روغن واقعا به رشد مو کمک می کند. مانند روغن نارگیل، اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک به مرطوب کردن پوست کمک می کند، به این معنی که برای پوست سر شما مفید است – و سلامت پوست سر با سلامت مو مرتبط است. در حالی که مشخص نیست که آیا پوست سر سالم به رشد مو کمک می کند، اما می تواند با ریزش و شکستگی مو مقابله کند.

هر کدام از این روغن ها نقش خاصی در حفظ سلامت کلی مو ایفا می کنند – یا قرار است ایفا کنند – بنابراین به راحتی می توان فرض کرد که استفاده از این دو با هم به قوی و سالم ماندن مو کمک می کند.

 

جمع بندی

روغن نارگیل می تواند موهای خشک یا شکسته را ترمیم کند. به همین دلیل است که اغلب در حالت دهنده های عمیق یا ماسک مو استفاده می شود.

روغن کرچک به رشد سریع مو و ضخیم شدن مو کمک می کند و در سراسر جهان به عنوان تسریع کننده رشد مو محبوب است. ظاهراً روغن نارگیل نیز این خاصیت را دارد، اما روغن کرچک برای رشد مو در جامعه زیبایی محبوبیت بیشتری دارد.

با این حال، تحقیقات زیادی در مورد اینکه آیا روغن کرچک روی رشد مو تأثیر می گذارد یا نه، وجود ندارد. یک مطالعه در سال 2003 نشان می دهد که “درخشندگی” مو را بهبود می بخشد (به عبارت دیگر: چقدر نور را به خوبی منعکس می کند). اما جزئیات کمی در تحقیقات علمی در مورد چگونگی دستیابی به این نتایج وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =