زیبایی پزشکی, سلامتی

مراقبت های طبیعی پوست

مراقبت های طبیعی پوست

همه چیزهایی که برای شروع مراقبت های طبیعی پوست باید بدانید:

محصولات مراقبت از پوست طبیعی معمولاً حاوی مواد شیمیایی یا ترکیبات مصنوعی نیستند. آنها همچنین ممکن است گزینه های سازگار با محیط زیست را شامل شوند.

صنعت مراقبت از پوست طبیعی یکی از بازارهای در حال رشد در زیبایی است.

دلایل زیادی برای استفاده از مراقبت از پوست طبیعی به جای محصولات سنتی وجود دارد، مانند اجتناب از مواد شیمیایی مصنوعی بالقوه مضر. به علاوه، می تواند یک گزینه سازگار با محیط زیست باشد.

در اینجا آمده است که چگونه می توانید روتین مراقبت از پوست طبیعی خود را شروع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر  را دنبال کنید.

مراقبت طبیعی از پوست چیست؟

اصطلاح “مراقبت از پوست طبیعی” می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برچسب “طبیعی” در سراسر صنعت تنظیم نمی شود. این بدان معناست که هر شرکتی می‌تواند معنای «طبیعی» را برای خود انتخاب کند.

دانا موری، متخصص زیبایی شناسی می گوید: «در این صنعت بحث های زیادی در مورد اینکه چه چیزی «طبیعی» در نظر گرفته می شود و چه چیزی نیست، وجود دارد.

«اغلب، مواد طبیعی ممکن است در آرایش ناسازگار باشند، بنابراین اندازه‌گیری اثربخشی و قدرت آن دشوار است. [همچنین، برخی از مواد طبیعی، مانند روغن‌های ضروری، می‌توانند باعث تحریک پوست شوند.»

 

فواید مراقبت خانگی و طبیعی از پوست

بر اساس یک بررسی بالینی در سال 2015 از عصاره های گیاهی در مراقبت از پوست، محصولات گیاهی می توانند منبع غنی از موارد زیر باشند:

  • ویتامین ها
  • آنتی اکسیدان ها
  • روغن ضروری
  • هیدروکلوئیدها
  • پروتئین ها
  • ترپنوئیدها
  • ترکیبات زیست فعال

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری برای یک محصول جدید در نظر بگیرید.

این مقاله قصد دارد در ادامه اطلاعات دقیق تری در مورد مراقبت های طبیعی پوست در اختیار شما قرار دهد.

 

محصول از چه چیزی مشتق شده است؟

این اولین سوالی است که باید از خود بپرسید.

به عبارت دیگر، چه چیزی در آن وجود دارد و از کجا آمده است؟ آیا این منبع طبیعی مانند گیاهان، حیوانات، مواد معدنی و منابع دریایی است؟ یا از پتروشیمی ها گرفته شده است؟

به طور طبیعی: مواد تشکیل دهنده این محصولات در حالت طبیعی و فرآوری نشده استفاده می شوند. نمونه هایی از مواد طبیعی شامل عسل خام و گل های له شده است.

طبیعت – یکسان: مواد تشکیل دهنده محصولات مشابه طبیعت در آزمایشگاه تولید می شوند و از نظر شیمیایی با موادی که در طبیعت وجود دارند یکسان هستند. یک مثال اسید سوربیک است. اسید سوربیک که در اصل از انواع توت‌های روون مشتق می‌شد، اکنون معمولاً به عنوان یک ماده مشابه طبیعت گنجانده می‌شود.

مصنوعی: این اصطلاح در انتهای طیف قرار دارد و شامل موادی است که در آزمایشگاه ایجاد و پردازش شده اند. نمونه‌ای از این پارابن‌ها هستند که نگهدارنده‌های رایجی هستند که در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شوند.

چگونه پردازش می شود؟

فقط به این دلیل که مواد به طور طبیعی مشتق شده اند به این معنی نیست که آنها به طور طبیعی پردازش می شوند.

مواد تشکیل دهنده را می توان به صورت فیزیکی یا شیمیایی پردازش کرد.

پردازش فیزیکی به این معنی است که ترکیب یا ساختار مولکولی ثابت می ماند.

پردازش شیمیایی به معنای تغییر ترکیب مولکولی یا ساختار است.

 

شناخت برچسب ها

گواهینامه ها و کلمات بازاریابی مختلفی در زیر چتر محصولات “طبیعی” وجود دارد. برخی تنظیم شده اند و برخی نه.

 

ارگانیک

شرکت ها می توانند محصولات خود را دارای گواهی منبع معتبر ارگانیک باشند.

آنها همچنین می توانند محصولات خود را به عنوان ارگانیک برچسب گذاری کنند تا نشان دهند که همه مواد از منابع ارگانیک مشتق شده اند. این بدان معنی است که ممکن است خود محصول دارای گواهینامه نباشد، اما همه مواد دارای گواهی ارگانیک هستند.

سبز

این اصطلاح غیرقانونی به اثرات زیست محیطی و پایداری اشاره دارد.

محصولات “سبز” معمولا با هدف محدود کردن اثرات زیست محیطی تولید می شوند.

تمیز

این اصطلاح نامنظم محصولاتی را توصیف می کند که معمولاً بر غیر سمی بودن تمرکز دارند.

توجه داشته باشید که این اصطلاح ممکن است برای برندهای مختلف معنای متفاوتی داشته باشد زیرا هیچ مقررات فدرال در مورد آن وجود ندارد.

وگان

این محصولات بدون محصولات جانبی حیوانی ایجاد می شوند.

به عنوان مثال، یک محصول سبز ممکن است حاوی مواد خامی باشد که به جای آسیب رساندن به محیط زیست، به گونه ای برداشت می شود که از محیط زیست حمایت کند. از آنجایی که این اصطلاح تنظیم نشده است، ممکن است برای برندهای مختلف به معنای متفاوت باشد.

 

بهترین روال مراقبت از پوست طبیعی برای دهه 30 و بعد از آن در طول دهه 30 ، با شروع سطح هورمون ، میزان تولید کلاژن و الاستین کاهش می یابد.

هنوز هم ، پوست همه متفاوت است. آنچه مناسب پوست یک شخص است ممکن است برای شخص دیگری مؤثر نباشد.

به عنوان یک عمل عمومی ، روال زیر ممکن است برای بیشتر کار کند.

صبح

1. پاکسازی

برای مراقبت های طبیعی پوست این مرحله اول باید هر روز صبح و عصر انجام شود. به آرامی و با حرکات دایره ای یک پاک کننده را روی صورت خود بمالید. بشویید و خشک کنید.

بهتر است به دنبال شوینده‌ای باشید که سرشار از ویتامین‌های مغذی پوست مانند ویتامین A، ویتامین B2، ویتامین B12 و ویتامین E باشد.

2. لایه برداری

از لایه برداری ها نباید روزانه استفاده شود. درعوض ، از آنها در هفته 1 تا 3 بار برای از بین بردن سلولهای مرده پوست بدون ایجاد سوزش استفاده کنید. قبل از شستشو با آب ولرم ، لایه های لایه برداری را به روش مشابهی برای پاک کننده به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

در روزهایی که شما در حال لایه برداری نیستید ، به سادگی از این مرحله پرش کنید.

 

3. تقویت کننده

تونرها یکی از رایج ترین مراحلی هستند که در مراقبت از پوست کنار گذاشته می شوند. تونر می تواند به سفت شدن منافذ، از بین بردن ناخالصی ها و متعادل کردن پوست شما کمک کند.

تونرهای شفاف کننده می توانند به تعادل مجدد pH پوست شما کمک کنند.

چند نمونه طبیعی شامل عصاره هسته انگور یا عصاره هلو است.

علاوه بر این، ممکن است با یک متخصص پوست در مورد ویتامین E، پودر جینسینگ و سایر آنتی اکسیدان هایی صحبت کنید که برخی از محققان معتقدند منبع قابل اعتماد ممکن است در درمان ملاسما، نوعی از پرپیگمانتاسیون پوست، نقش داشته باشد.

4. مرطوب کننده

سرامیدها ترکیبات کلیدی هستند که باید در مرطوب کننده ها به دنبال آنها باشید. آنها به آبرسانی و محافظت از سد طبیعی پوست کمک می کنند.

برای مشخص بودن، به دنبال فیتوسرامیدها باشید، که سرامیدهای گیاهی هستند. اینها لیپیدهای مومی هستند که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند و به حفظ رطوبت کمک می کنند.

روغن جوجوبا یکی دیگر از مواد مرطوب‌کننده فوق‌العاده است که به دلیل خواص ضد التهابی، ضد قارچی و آنتی‌اکسیدانی بالقوه‌اش، جوان‌سازی را تقویت می‌کند و از آن در برابر عوامل استرس زای محیطی محافظت می‌کند.

سرم ها اساساً مرطوب کننده های سطح بعدی هستند. آنها مواد فعال را به عمق لایه های پوستی منتقل می کنند. چند قطره از سرم را روی گونه ها، چانه، بینی و پیشانی خود استفاده کنید.

5. محافظت در برابر آفتاب

ضد آفتاب های معدنی ممکن است جایگزینی سازگار با محیط زیست برای ضد آفتاب های شیمیایی باشند. متخصصان پوست همچنین افرادی را که پوست حساسی دارند توصیه می کنند. در حالی که کرم‌های ضد آفتاب معدنی می‌توانند گچ سفیدی روی پوست ایجاد کنند، که در پوست‌های تیره‌تر بیشتر قابل توجه است، گزینه‌های رنگی ممکن است کمک کنند.

 

نکته حرفه ای: ابتدا کرم ها را باید با سبک ترین مایعات استفاده کنید. مثلاً سرم، مرطوب کننده، سپس SPF.

 

شب

1. روال صبح را تکرار کنید

هر مرحله را دنبال کنید، اما از محافظت در برابر آفتاب صرف نظر کنید.

 

2. کرم دور چشم

پوست اطراف چشم حساس ترین قسمت صورت و یکی از اولین مناطقی است که چین و چروک ایجاد می کند.

در حالی که کرم‌های دور چشم اغلب حاوی مواد مشابه مرطوب‌کننده‌های معمولی هستند، اما معمولاً حاوی مواد شیمیایی تشدیدکننده کمتری هستند.

زمان بیشتری را صرف ماساژ ملایم کرم های خود روی پوست خود کنید. این به تقویت ماهیچه های صورت شما کمک می کند و تولید کلاژن را تشویق می کند. همچنین، می‌توانید کرم‌های دور چشم را با انگشت حلقه خود بزنید – استفاده از این انگشت ضعیف‌تر ممکن است به کاهش پارگی‌های تصادفی روی این ناحیه طبیعی نازک پوست کمک کند.

 

3. مرطوب کننده شب

استفاده از کرم شب می تواند به طور موثری از پوست شما در فرآیند بازسازی حمایت کند.

 

 پاداش به پوست

علاوه بر برنامه روزانه خود، به اضافه کردن چند محصول یک یا دو بار در هفته برای مقداری TLC اضافی فکر کنید.

ماسک سم زدایی

استفاده از یک ماسک سبک وزن را در نظر بگیرید که چند بار در هفته ناخالصی ها را از بین می برد.

ماسک هایی با زغال چوب یا برگ های چای سبز می توانند به ترتیب به بیرون کشیدن ناخالصی ها و جوان سازی پوست شما کمک کنند.

 

سرم باکوچیول

سرم رتینول را می توان برای حمایت از جوانسازی و پیری برازنده استفاده کرد. می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک در طول زمان کمک کند.

با این حال، رتینول یک ماده مصنوعی است و ممکن است عوارض جانبی مانند سوزش و بثورات ایجاد کند.

بر اساس تحقیقات سال 2018، به نظر می رسد باکوچیول جایگزین گیاهی در مقایسه با رتینول اثرات مشابهی روی پوست دارد. از اثرات آن می توان به کاهش هایپرپیگمانتاسیون و کاهش ظاهر چین و چروک اشاره کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =